קשה מאד להמנע מחיקויים, כמעט כל מוצר מוצלח סובל מבעיה זו.
ככל שהמוצר הנמכר יקר יותר, כך יש כר נרחב יותר לחיקויים זולים וככל שהצלחתו גדולה יותר כך הקטגוריה מזמינה ספקים רבים יותר לקחת חלק בחגיגה.
בניגוד למקובל לחשוב, לפטנטים אין כח עסקי רב, במיוחד כאשר מדובר במוצרי צריכה ומוצרים פשוטים יחסית. גם בתחום ההיטק או הרפואה כוחו של הפטנט מוגבל. אך בענפי התעשייה המסורתית קשה עוד יותר לראות את התועלת ממנו ביחס לעלות הגבוהה, לא רק ברישומו, אלא לא פחות בהגנה עליו. גם אם רישום הפטנט בוצע כראוי ובמדינות המתאימות, כמות הספקים המפיצים חיקויים זולים ולא חוקיים כה רבה שהתמודדות עימם בבתי המשפט עשויה לרושש את בעל הפטנט, להגרר זמן רב ותמיד ימצא ספק חדש שיחליף את זה שהוצא מהשוק.
לכן ההגנה העיקרית שאפשר להשען עליה היא מיתוג. כלומר כבר מהיום הראשון של החדרת המוצר לשוק יש לפעול למיתוגו - יצירת שם ולוק ברורים ומזוהים, אריזה שיווקית התומכת במותג ובנייתו כמוצר "המקורי" והאיכותי היחיד בשוק. באופן שערוצי ההפצה והצרכנים ידעו להבחין בין המקור לחיקוייו.
במקביל למהלכים אלו, חשוב לשמור על מערך הפצה רחב ועל נקודות מכירה אסטרטגיות. הדבר דורש אספקה שוטפת וקשר איכותי עם הקמעונאים, ביחד עם "חינוכם" למיצוב הגבוה של המותג המקורי והבהרה לגבי הפגיעה בתדמיתם במידה וישווקו חיקויים לא איכותיים. מותג חזק במיוחד, יכול להרשות לעצמו ל"החרים" כל נקודת מכירה שתבחר לשווק חיקויים. כך נקודות מכירה איכותיות ומרכזיות בשוק ימשיכו לדבוק במוצר המקורי ולא יתפתו לשיווק חיקויים זולים ולעיתים רווחיים יותר.
יחד עם כל אלו, חשוב לזכור שמוצר מוצלח תמיד יגרור יזמים זרירים להחדיר חיקויים והם ימצאו דרכם למדפים.
המיתוג והעבודה הנכונה מול מערך ההפצה ימזערו את הנזקים.
מדדי צמיחה או מיתון, נקבעים על פרמטרים של המשק כולו ואינם מתיחסים לעסק הבודד ואפילו לא לענף ספציפי.
כיום בהחלט יש ענפים שכבר מרגישים את השינוי לטובה. למשל כמו הקמעונאים של מוצרי הצריכה ובעיקר רשתות השיווק של המזון.
לעומתם, ענפים המעורבים בהשקעות לטווח הארוך כמו ענפי הטכנולוגיה ושירותים לעסקים - עשויים לחכות עוד לא מעט עד שיראה שיפור בדוחות המכירות ובהזמנות. אלו שיצטרכו להיות סבלניים במיוחד הם אלו הפועלים מול בשוק המקומי ומול החברות הקטנות והבינוניות.
החברות הגדולות והגלובליות כבר עדכנו את תוכניות העבודה שלהם וספקיהם מתחילים להנות מפירות אלו.
והשורה התחתונה – האינדקציות כבר פה ובראייה משקית, הכיוון חיובי.
אבל מדובר בצמיחה מתונה ולא אחידה על פניה כל הענפים. על כן באחריותו של כל בעל עסק להיות עם יד על הדופק ולהגיב נכון לשינויים הרלוונטים לתעשיה שלו.
שנת 2010 מסתמנת כשנה של צמיחה, אחרי המשבר שחווינו החל בסוף 2008.
אך צריך לזכור שחשוב להיות זהירים וקשה להגיד שהפעילות העסקית חזרה למסלולה התקין. הרבה עסקים עדיין נאבקים וענפים שלמים עדיין סובלים ממפגעי המיתון וטרם חשים את ההתאוששות על בשרם.
יחד עם זאת, צמיחה חיובית, אם כי מתונה, כנראה תהיה פה. אז מה זה אומר?
יש להכין תוכניות עבודה אופטימיות הבנויות על יעדים של צמיחה מתונה. זהירות אמנם, אך כאלו שמבוססות על הנחות של עליה בביקושים ואפקטיביות גבוהה יותר למהלכי פרסום ושיווק. כמו גם צריכה גבוהה יותר של מוצרי פרמיום, שירותי ערך מוסף וכן כל מוצר שמציע תועלת אמיתית.
הנחות עבודה אלו שונות מהותית מתקופת המיתון, בה נאלצנו להפנים את העבודה שורב הצרכנים חיפשו מחיר זול יותר, העדיפו חסכון ודילים על פני מוצרים ומותגים עדפים וניסו לדחות השקעות והוצאות עד כמה שאפשר.
לכן השנה כדאי להשקיע יותר בפרסום, להשקיע בשיפור התדמית ופעילויות פרסום ושיווק לטווח ארוך, לא לפחד להכניס מוצרים ושירותים חדשים, לחזק את מוצרי הפרמיום ולשפר את הבסיסיים יותר. לא לשכוח, שהשינוי לא יתבצע ביום אחד ועל כן להשאיר ליין זול ובמיצוב נמוך יותר זמין ללקוחות ולבצע את השדרוג בהדרגה.
לפרטים מלאים יותר על המלצות להערכות למיתון, כדאי לקרוא את המאמר שפרסמתי בנושא הערכות לצמיחה של שנת 2010 "לתפוס את הגל" המופיע בפרק המאמרים.
חברות קטנות רבות מתחבטות בשאלה זו. עלותו של איש מכירות מקצועי גבוהה במיוחד כאשר נדרש רכב צמוד לצורך העבודה. בחברות עם מחזור פעילות נמוך, לא תמיד איש המכירות מצליח להצדיק את עלותו הגבוהה ולגייס לקוחות ועסקאות בהקיפים גבוהים משמעותית מההוצאה עליו. לכן ברור מדוע יש ביקוש לאנשי מכירות חצוניים ומפיצים תמורת עמלות בלבד. אך כאלו קשה למצוא. פרילנסרים במכירות שעובדים ללא שכר בכלל, כמעט לא קיימים.
ישנם ענפים בודדים בהם קיימים אנשי מכירות המקדמים מספר מוצרים מול אותו קהל יעד, אך הבעיה היא שאיש מכירות כזה אינו לויאלי לחברה ועסוק בשיווק מספר מוצרים במקביל. בענפי קמעונאות כמו צעצועים ניתן לעיתים למצוא מפיצים שיעשו עבודה סבירה, אך גם זה נדיר ולא ניכנס לפירוט לגבי ענפים אלו כאן.
במקרה שלכם, איש מכירות מקצועי המחוייב לחברה שלכם בלבד הוא הכרחי. במידה ואין ביכולתכם לממן איש כזה, הדבר הקרוב ביותר הוא שיתופי פעולה - במקרה זה מתבקש עם מתכנתים הבונים אתרים או סטודיו לעיצוב אתרים שעדיין לא קשורים לחברה מהסוג שלך. שיפנו לך לקוחות.
אפשרות נוספת היא תשלום לחברת טלמרקטינג חיצונית שתעשה עבורך טלמיטינג, כך שלכם נותר רק להגיע לפגישות. אך אני בספק לגבי האפקטיביות. כיוון שעסקאות אחסון אתרים אינן גבוהות במיוחד ועלות הטלמרקטינג כן. כך שלא בטוח שכדאי.
בקיצור, כנראה שאין ברירה אלא להפשיל שרוולים ולעשות עבודת מכירות עצמאית.
למעשה, אתה עושה את הדבר הנכון. פנייה ישירה למשרדי פרסום, חברות קדמ, הפקה וארועים. לנסות ליצור קשר עם המפיקים על ידי משלוח חומר וקביעת פגישה.
אם כבר יש לך מכשירי סגווי, נסה לשכלל את הקשר מול משרדים אלו; לזום מהלך שיווקי קטן של מיתוג סווגווי בלוגו שיווקי לצורך הדגמה ולהגיע כדי להסתובב על הסגווי בין החדרים לחלק להם קפה או משהו בסגנון.
זה שווה את ההשקעה בעיקר מול משרדי פרסום וקדמ בעשיריה הפותחת, כי בכל זאת מדובר פה בהשקעת זמן ומשאבים. מה שבטוח שמשרד שנחשף כך למוצר שלך, לא יוכל להתעלם ויהיה מודע לאפשרות זו ללא ספק.
מעבר לזה, אתה יכול לנסות להכניס ידיעות יח"צ על פעילויות קדמ שונות שעשית לאתר אייס כיחסי ציבור וגם אתר אולמרקטינג, מפיק ועוד אתרים העוסקים בשיווק ופרסום. אפשר לבדוק אפשרות לשתפ/ברטר מול טיים-אואט שהוא בעל בית גם של איס (העיתון של אנשי הפרסום), פעילות סגווי פרסומית בחינם לקידום מגזין הפנאי שלהם בתמורה לפרסום וחשיפה באייס.
נסה גם לקדם את עצמך דרך פורומים מקצועיים של פרסום ושיווק וכן להקים חשבון בדה מרקר קפה ופייסבוק ולנסות לגייס חברים שאתה מזהה שהם אנשי מקצוע מעולם זה. הם אוהבים להסתובב ברשתות החברתיות הללו.
כל אלו הם תוספת נחמדה, אבל עדיין - טלפונים, מיילים ופגישות. לצערי, אין קיצורי דרך. בהצלחה!
לדעתי השאלה המרכזית שאתה צריך לשאול את עצמך היא למי תוכל למכור, לפני שתבדוק באיזה מחיר?
כדי לשווק חולצות אתה צריך חנויות בגדים מתאימות. ושוק הטקסטיל בארץ בעייתי מאד, במיוחד כשמדובר במותג שמחירו אינו בין הזולים. הרשתות מעדיפות למכור סחורה שהן מיבאות או מיצרות ויכניסו מותג אחר רק אם הוא חזק במיוחד. נקודות פרטיות לא ששות גם הן להכניס מותגים חדשים וכאשר הן מסכימות תנאי המסחר אינם טובים במיוחד ויש דרישה חזקה לעבודה בקונסיגנציה. בכל מקרה, יש חוסר סבלנות רבה של הקמעונאים, מותג חדש שלא מוכיח את עצמו תוך זמן קצר, מוצא דרכו החוצה מהמדפים והדרך חזרה מאד לא פשוטה.
כך שחשוב מאד לבחון נקודה זו לפני תחילת העבודה ולהבין את המשמעויות העסקיות.
ולגבי נושא המחיר :
עבודה מקצועית מצריכה בדיקה עסקית מקדימה, אך לשוק הזה יש כללי אצבע מאד אופיינים שאפשר להתיחס אליהם:
מקובל להעמיס על המחיר מהספק 30% תוספת שנגזרת ממכס 12% +הובלה.
את העלות הישירה הזו מכפילים ב-2 למחיר מחירון סיטונאי, ממנו תגזור הנחות לקראת סוף עונה וחיסול מלאים. מחיר זה אמור לכסות לך את התקורות של המכירה, לוגיסטיקה, שיווק, אדמינסטרציה ומימון מלאי.
הקמעונאים יכפילו גם הם בערך ב-2 וזה יהיה המחיר לצרכן (פחות או יותר כמובן). במקרה שאתה מציג החולצות יעלו לצרכן 150-200 ₪ לאחר מע"מ.
אם תרצה לכוון למחיר שוק נמוך יותר, תצטרך לוותר על המרווחים או לקוות שהקמעונאי יעשה זאת – מה שכאמור לא יקרה במקרה של מותג חדש עדיין ללא ביקוש.
חשוב מאד לכן, להעזר באנשי מקצוע, לבדוק את העלויות בדיוק ברמה של תכנית תזרים מזומנים מדוייקת כדי לדעת מה המרווחים שאתה יכול לחיות איתם. בשום אופן אל תניח מכירה של 100% מהמלאי במחיר המלא או בכלל.
את תחזית המכירות תגזור לפי מספר נקודות המכירה שתוכל לדעתך לחדור אליהם בפרק הזמן המדובר ומה פוטנציאל המכירה של מותג אחד (מיני רבים) של טי-שירטים לכל נקודת מכירה כזו. אל תתיחס לאחוז חדירה תיאורטי בקרב קהל היעד רוכשי הטי-שרטים ברמת מחיר זו, כיוון שהוא אינו בר השגה ללא מערך הפצה מתאים.
בהצלחה.
קידום נושא חברתי יכול לעבוד יפה מאד דרך שיווק חברתי באינטרנט. איך מנהלים שיווק כזה? השיטה הבסיסית היא להכנס לפורומים שעוסקים בנושאים חברתיים, חינוך, ילדים ודברים שקשורים ללב ולנפש. ולהעלות פוסט (נושא) המציג את העמותה והצרכים שלה (לא הכספיים, אלא התנדבות).
כדאי להכין עמוד בית שזה לא סיפור יקר (לא צריך אתר שלם) שיתן רק קצר ופרטים ליצירת קשר..
מהלך שמצריך יותר משאבים וטיפול ארוך טווח הוא פתיחת חשבון בפייסבוק שיציג את העמותה והפעילות שלה ויתחיל לגייס חברים דרך הרשת. סביר להניח שחלק מחברים אלו יבחרו גם להתנדב. העזרו במתנדבים הקיימים שירשמו לחשבון זה ויפיצו אותו לחברים האינטרנטיים שלהם וכך תיצרו מהר מאד קהילה לא קטנה. למי שלא יודע הפייסבוק יודע להציע חברות לכל מי שרשום בדטה בייס של החבר/ה באותו חשבון וזה יכול להיות הרבה מאד אנשים.
מה עושים בחשבון הזה? עדכנו באופן שוטף על פעילויות של העמותה, הצלחות וקשיים. התיעצו עם הגולשים והחברים בדילמות שלכם. ספרו סיפוריים אישיים של משפחות (בעילום שם כמובן) ואם מישהו מהן רוצה לשתף את החברים במה שעובר עליו, כמובן שזה יועיל ויביא תנועה רבה.
חשוב כמובן להבהיר בעמוד עצמו שהעמותה מקבלת בברכה מתנדבים ולא רק חברים וירטואליים. דיאלוג כזה עם גולשים המתעניינים בתחום יכול להניב הרבה פירות, אם כי דורש לא מעט משאבי זמן.
בדקו בין המתנדבים הקיימים האם קיים מישהו פנוי בעל נסיון בתחום זה שיכול לנהל את החשבון עבורכם.
בנוסף, אפשר לבקש עזרה מאתרים חבריים שעוסקים בחינוך, קידום חברתי וכדו' שיפרסמו באנר, מאמר או כפתור שלכם שמפנה לעמוד הבית שלכם. חשוב שתבהירו שאתם לא מחפשים תרומות וכסף אלא התנדבות. גם הפצה ויראלית של מיילר (שוב עלות מאד צנועה למיילר מעוצב, אך אפשר גם בלי עיצוב) של כל אחד לדטה בייס של המיילים שלו עם בקשה למתנדבים יכול להועיל. תמיד תזכירו שאפשר להרשם כחברים גם בפייסבוק של העמותה.
הרבה בהצלחה.
הרעיון יפה מאד ומאד מתאים לבנייה של מותג אישי לאיש מקצוע. הביצוע עצמו לא תמיד פשוט, אתן כמה אופציות והמלצות.
אם יש לך תקציב אפשר כמובן לגשת להוצאת ספרים ולממן מכיסך את תהליך המול"ות. יש הוצאות ספרים קטנות שמתמחות בכך, כל העותקים שלך ואתה אחראי להפצתם, לעיתים בית ההוצאה לאור יודע לעזור גם בכך. השיטה יקרה יחסית ודורשת הרבה עיסוק ביח"צ ומכירות ולכן פחות מומלצת.
גישה עסקית נבונה יותר תהיה פנייה להוצאות לאור של מגזינים כמו פרו-פשיון (מגזין המתמחה בקוסמטיקה) או אפילו המחלקה המסחרית של העיתונים הגדולים. להציע להם את התוכן בתמורה למול"ות שלהם ובתמורה למתן דפי פרסום בתוך הספר שהם יוכלו למכור ללקוחות שלהם מהתחום. יתכן שגם פה תדרש להשקיע כסף מראש, אך פחות וכן תקבל עזרה גדולה בהפצת הספר או פרסומו בעיתון.
אם הספר מתאים גם לקהל הרחב – יש מקום לעניין הוצאת ספרים גדולה יותר המוציאה ספרים רגילים. כדאי לבדוק עם שתיים או שלוש, מקסימום יסרבו ומה שבטוח תקבל תובנות בדרך. קשה לי להאמין שתרוויח כסף מהספר גם באופציה זו ואולי תדרש אפילו להשקעה, אך ההפצה תהיה ההפצה הטובה ביותר, לחנויות הספרים ברחבי הארץ
החלופה הזולה והפשוטה היא לקדם מאמרים וטיפים שלך בכל האתרים העוסקים בטיפוח ויופי ואם אפשר גם במגזינים ועיתונים מחוץ לאינטרנט (יותר קשר). את אוסף המאמרים תוכל מאוחר יותר לקבץ לספר.
שירות בניית אתרים הוא שירות לעסקים ובמקרה שלך כנראה עסקים קטנים ובינוניים. פרסום במקומונים לא יהיה אפקטיבי, כיוון שעסקים צריכים פנייה ישירה וקשר איכותי המאפשר העברת מסרים מורכבים כמו שנדרש במקרה שלך.
הדרכים העיקריות שהייתי ממליצה עליהן:
1) מכירה ישירה -
למרות שהשירות וירטואלי, בכל זאת כדאי להתמקד בעסקים מאיזור הדרום - אנשים אוהבים לעבוד עם ספקים הנמצאים קרוב אליהם, זה מפחית מתחושת הניכור והפורמליות. ניתן לקבל רשימת עסקים לפי סוג עיסוק, גודל ומיקום במשרדי מט"י בעלויות ממש זניחות. כדאי גם לעבור על המודעות במקומונים הרלוונטים ולזהות עסקים המשקיעים כסף בפרסום אך עדיין אין להם אתר אינטרנט. הם יהיו יותר נכונים לשמוע על השקעה במדיה פרסומית נוספת.
התהליך הוא – טלפונים ושליחת חומר במייל/פקס (לפי הבקשה של הלקוח) לצורך קביעת פגישה. חשוב להתמקד בלהסביר את התועלות מאתר אינטרנט ולאו דווקא מדוע לעבוד אתכם ולא עם אחרים. כי זו המשוכה הראשונה שצריך לצלוח. דרך הסבר זה תוכל ליצר את הרושם המקצועי הנדרש ולהציג דוגמאות לעבודות שלך וכך להרוויח בכל זאת מכירה של החברה שלך באופן ספציפי. חשוב להציע את השירות בשיתוף עם גורם המתמחה בקידום אתרים כדי שתוכלו לתת לעסק מייד את התועלת הכספית-כמותית מהמהלך.
2) קידום האתר –
לחברה העוסקת בתחום האינטרנט זה אמור להיות מהלך מתבקש. לכן לא אכנס כאן להסברים על קידום אורגני מול קידום ממומן. רק אוכל לומר ובוודאי אתה יודע זאת, שתחום בניית האתרים הוא תחום חם בחיפושים באינטרנט, יקר ולא פשוט לקידום – אז הרי לך אתגר. בשיתוף פעולה עם מקדם אתרים הכנס את קידום האתר שלך כחלק מהעסקה.
3) "חבר מביא חבר" -
אין ספק שבתחום הזה אנשים מבררים אצל חברים ומכרים האם יש להם המלצות ומסתכלים באתרים חביבים עליהם, מי בנה ועיצב את האתר. לכן, חשוב ליצר כמה שיותר אתרים ולבנות תיק עבודות, גם אם בתחילה לא באופן רווחי. ניתן להציע למכרים או בני משפחה עם עסק לעשות עבורם אתר. גם עסקים בהם אתה לקוח, ללא אתר, יסכימו בשמחה לאתר חינם או אתר בעסקת ברטר (הספר שלך יספר אותך חצי שנה בלי כסף ואתה תבנה לו אתר ללא תשלום). ככל שיהיו ברשת יותר אתרים פעילים שאתה בנית ומפנים אליך, כך יגיעו יותר לקוחות.
4) שיתופי פעולה עסקיים –
סביר להניח שרב העסקים שיכולים לשמש מנוף לגיוס לקוחות מקושרים בצורה כלשהי לגורם הבונה אתרים. עדיין שווה לבדוק ולנסות להתחבר לגופים כגון משרדי פרסום ומשרדי יחסי ציבור מקומיים, בתי דפוס, חברות לרכש מודעות וכדו'. במקרה שלך חברות ומשרדים קטנים. שיתוף הפעולה יכול להיות של הפנית לקוחות הדדית או יותר סביר של תגמול בכסף עבור עסקות שנסגרו דרכם.
מגזינים ועיתונים הם גופים ללא הרבה כסף לצורך חסויות ופרסום ואינם מתאימים.
אך, הם יועילו הרבה אם יסכימו לסקר את האירוע ולתת לו חשיפה יפה. במיוחד אם ערוצי טלוויזיה כמו ערוץ הטיולים, החיים הטובים או אפילו הספורט יסכימו לקחת חלק בפרוייקט. ברגע שלאירוע מתכוננת חשיפה, קל יותר להציע למפרסים חסות. בהעדר פרסום כזה, כמעט בלתי אפשרי לגייס כסף.
במקביל לסקירה בעיתון או ערוץ טלוויזיה, נסה לסגור עם פורטל מוביל שישדר אונליין מהשטח כולל אפשרות לתגובות גולשים וראיונות עם משתתפים בפרוייקט. וכמובן שיש להפיץ ידיעה לעיתונות לפני וחומרים מהשטח אחרי – רצוי בעזרת אנשי מקצוע מתחום יחסי הציבור.
מפרסמים שעשויים להתאים לתשלום עבור חסויות – מים מינרלים, מותגי ספורט, לייפסיטייל, מותגי גברים כמו סכיני גילוח ועוד. הם יתעניינו לדעת מי מגיע לאירוע וכמה אנשים, אבל יותר מהכל איך יחשף במדיה וזה יקבע את המחיר שישלמו אם בכלל.
המגזינים ואתרי האינטרט שיעבדו איתך יוכלו לעזור בגיוס המפרסמים, כיוון שיש להם קשר למפרסמים רבים והם עובדים איתם ביומיום, בקש קשר עם המחלקה המסחרית ותראה לאיזה סיכום אפשר להגיע איתם מבחינת חלוקה בהכנסות.
המפתח כאמור, הוא בניית סיקור ופרסום של האירוע.
בהצלחה.
חשוב לבדוק את כל החלופות הקיימות, כדי להבין את היתרונות/חסרונות על פני הקיים היום. על פניו נראה לי שהשירות של משלוח SMS שיווקי מתאים לעסקים בינוניים וקטנים שמנהלם מועדון לקוחות (גם אחרים, אך אלו העיקריים).
לא בטוח שהלקוחות הפוטנציאלים שלך לא מודעים לקיומו של שירות כזה ולכן קידום בגוגל לא יהכול להיות הכלי היחדי לקידום השירות, כיוון שמתבסס על העובדה שאנשים כבר מחפשים שירות כזה במילות חיפוש רלוונטיות וכנראה שזה לא המצב.
לדעתי, רב העסקים שולחים את ההודעות דרך חברת אואט סורסינג לטיפול בסמס, או דרך תוכנות קיימות וחלק ממש פרימיטיבי מהסלולר שלהם. חלקם מוותרים לחלוטין על פעילות בשל הקושי לקיימה.
חשוב לבחון כיצד פועלים רב הלקוחות הפוטנציאלים ובהתאם לבנות את תכנית השיווק והמסרים.
אני מציעה לחפש דטה בייס של עסקים רלוונטים (למשל מספרות ומכוני קוסמטיקה, חנויות שמנהלות מועדון, בוטיקים לאופנה ודומים שיש להם קהל לקוחות נאמן שהם רוצים לתקשר איתם באופן שוטף) ושולחת לו מייל או חומר כתוב על השירות ומלווה בטלפונים.
לאור החוק החדש, כדאי להתקשר קודם ואז לשלוח מייל ולבנות בהדרגה דטה בייס שלך ללקוחות פוטנציאלים.
במקביל,
חשוב לבדוק אפשרויות לשיתוף פעולה עם כמה סוגי חברות:
1) חברות שמספקות שירותי דיוור ומיילים, הפצת ניוזלטרים והשכרת תוכנות דיוור באינטרנט. רק לוודא קודם שהם לא מציעים שירות מתחרה.
2) חברות בינוניות (לפחות) לבניית אתרים, שמספקות גם שירות של מנוע לאיסוף דטה בייס, מה שאומר ללקוחותיהם מועדון לקוחות.
3) חברות כמו גזית ו"אופנה-תוכנה" שמספקות שירותי מחשוב וניהול מועדונים דרך הקופות לקמעונאים
4) חברות לפרסום ושיווק ישיר, לניהול מועדונים מסוגים שונים.
משמעותו של שיתוף פעולה הוא לשלם עמלה על הפרוייקט או הפניית לקוח ובשת"פ עם גוף גדול אף לספק את השירות במסגרת השירות הכולל של אותה חברה תחת שמם.
בהצלחה.
כל הכבוד על היוזמה, "ממתקים בריאים" הוא מוצר ממש נדרש עם צורך קיים בשוק. המודעות לבריאות ולמוצרים טבעיים כבר בשיאה, אך עדיין אין פתרון ראוי לכל הממתקים והפתויים לילדים.
לפני שמתחילים מאד חשוב שתתמקדו ותחליטו על קהל היעד העיקרי שלכן. בואו נבחן את הקהלים שציינתן:
1) מעצבי אירועים ומשווקי מתנות וקד"מ לחברות
2) חנויות טבע כערוץ הפצה לקהל הפרטי הרגיש לנושא הבריאות ואיכות המזון
3) רשתות השיווק ונקודות המכירה הקונבציונליות כערוץ הפצה לקהל הפרטי הרחב
הבחירה במעצבי אירועים וחברות כקהל יעד, לא נראית לי מתאימה. סביר להניח שהמוצרים שאתן עובדות איתן יקרים יותר וכתוצאה לא תוכלו להתחרות במחירים עם מוצרים קונבציונלים. הערך המוסף של המוצרים שלכן, בריאות וטבע אינו רלוונטי במרבית האירועים ופעילויות הקד"מ. מה שחשוב הוא העיצוב, המראה והמחיר אך ל הבריאות ואפילו לא הטעם. לכן, אני מציעה לוותר על קהל זה.
בקהל מוסדי וחברות אפשר למצוא גם בתי קפה, מסעדות, מלונות ואחרים – אך גם פה, טרנד הבריאות עדיין מוגבל ולא משמעותי, למעט מלונות כמו יערות הכרמל ומסעדות בודדות שמתעקשות על תדמית של בריאות וטבע - הרב לא יעדיף את המוצרים שלכם, כיוון שהערך המוסף שלהם אינו חשוב להם מספיק כדי לשלם יותר או לדרוש יותר מלקוחותיהם.
לדעתי הקהל העיקרי שלכן הוא הקהל הפרטי. אני לקוחה פוטנציאלית כאמא שמחכה שנים לליין של ממתקים "בריאים". חברה שאפשר לסמוך עליה שמוצריה לא מזיקים לילדים, אך משכילה לעשות אותם אטרקטיבים למראה וטעימים לילדים.
השאלה האם הממתקים שלכם מיועדים לילדים או למבוגרים.
למבוגרים – אני מציעה לא להתמקד בכיוון זה. כיוון התחום הזה כבר די עמוס בחנויות הטבע ואפילו יש נגיעות וחדירה לרשתות השיווק. דווקא ילדים – שהממתקים הם מוצר נדרש עבורם והבריאות שלהם חשובה לכולם, אופן מפתיע חוץ מלדחוף עוד כמה ויטמינים למיץ או לקורנפקלס, אף אחד לא ממש התאמץ לשפר את המרכיבים.
אם הכוונה לליין לילדים - חשוב לעצב אותו ככזה. טבעי ובריא, אך במקביל צבעוני ובעיצוב המושך לעין הילדים. האתגר הוא לשדר בריאות וטבע באריזות והפרסומים, אך לבנות אותו באופן אפילי לילדים, לא ממש טרוויאלי – אם כי, אפשרי.
ליין כזה צריך לשמור על הזהות בעיצוב כל המוצרים, לקבל שם מתאים שילווה את כל המגוון וסל המוצרים. לשים בחנויות פרוספקטים ועזרי פרסום שיתמכו במותג ויתנו הסברים. וכן שווה להשקיע ביחסי ציבור.
אני ממליצה להתחיל עם חנויות טבע ונקודות מכירה פרטיות שיהיו קלות יותר להחדרה. מלווה ביחסי ציבור חזקים. חשוב מאד לטפל בשיווק ובמודעות די מהר, כדי שהמותג יתפוס בחנויות ויהיה חביב על הקמעונאים.
כשהמותג מתפתח ומתחזק זה הזמן לפנות לרשתות השיווק.
ובהתאם להתפתח עם הפרסום והשיווק.
יש פה הרבה עבודה, אותה אני ממליצה לבצע בהדרגה.
השלב הראשון והחשוב ביותר הוא לבנות נכון את קו המוצרים, האריזות והמיתוג, על בסיס הגדרה מדוייק של קהל היעד והיתרונות שאתם מציגים. המלצותי לבחירת קהל יעד, פורטו לעיל.
בהצלחה.